Fizjologia wysiłku fizycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-wf24FWF-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizjologia wysiłku fizycznego |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
WT LAB
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sokołowska | |
Prowadzący grup: | Ewa Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją. (K_W17) U1: potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej. (K_U10) K1: posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnej w masowych mediach, wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu. (K_K03). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia, Fizjologia człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sokołowska | |
Prowadzący grup: | Tomasz Grzywacz, Ewa Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Egzamin - Egzamin Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją. (K_W17) U1: potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej. (K_U10) K1: posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnej w masowych mediach, wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu. (K_K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia, Fizjologia człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sokołowska | |
Prowadzący grup: | Tomasz Grzywacz, Ewa Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją. (K_W17) U1: potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej. (K_U10) K1: posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnej w masowych mediach, wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu. (K_K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia, Fizjologia człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Grzywacz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Grzywacz, Ewa Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna pojęcia związane z motorycznością, aktywnością fizyczną i zdrowiem oraz uwarunkowania i sposoby ich kształtowania w różnych okresach rozwoju człowieka (K_W6) W02 - zna mechanizmy przemian metabolicznych w wysiłku fizycznym i rozumie jego wpływ na zmiany wartości parametrów biochemicznych użytecznych w diagnostyce oraz zna rolę podstawowych szlaków biochemicznych w funkcjonowaniu ciała ludzkiego (K_W7) W03 - posiada ogólną znajomość funkcji oraz korelacji oddziaływań między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układów ruchu, nerwowego, hormonalnego, krążenia i oddechowego w spoczynku i w czasie wysiłku fizycznego oraz układu pokarmowego w tym wpływu sposobu żywienia na stan możliwości wysiłkowych (K_W10) W04 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny (K_W12) W05 - posiada wiedzę w zakresie podstaw systemu twierdzeń, hipotez i uogólnień doświadczeń praktycznych, opisujących w sposób naukowy sport jako zjawisko i jego miejsce w systemie kultury fizycznej; ma podstawową wiedzę z zakresu technologii treningu (K_W14) W06 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją (K_W17) W07 - zna etiologię, metody oceny i podstawowe zasady postępowania wobec osób z wybranymi zaburzeniami w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej w leczeniu których, znajdują zastosowanie bodźce fizyczne i fizykalne ( K_W18) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej (K_U6) U02 - potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej (K_U11) U03 - potrafi interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu, instruktora rekreacji fizycznej itp. w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U14) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K1) K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej (K_K4) K03 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich (K_K5) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia, Biochemia Fizjologia człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) 30h laboratorium 5h konsultacje Praca własna studenta (PW) 15h przygotowanie do zajęć, opracowania własne |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Grzywacz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Grzywacz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna pojęcia związane z motorycznością, aktywnością fizyczną i zdrowiem oraz uwarunkowania i sposoby ich kształtowania w różnych okresach rozwoju człowieka (K_W6) W02 - zna mechanizmy przemian metabolicznych w wysiłku fizycznym i rozumie jego wpływ na zmiany wartości parametrów biochemicznych użytecznych w diagnostyce oraz zna rolę podstawowych szlaków biochemicznych w funkcjonowaniu ciała ludzkiego (K_W7) W03 - posiada ogólną znajomość funkcji oraz korelacji oddziaływań między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układów ruchu, nerwowego, hormonalnego, krążenia i oddechowego w spoczynku i w czasie wysiłku fizycznego oraz układu pokarmowego w tym wpływu sposobu żywienia na stan możliwości wysiłkowych (K_W10) W04 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny (K_W12) W05 - posiada wiedzę w zakresie podstaw systemu twierdzeń, hipotez i uogólnień doświadczeń praktycznych, opisujących w sposób naukowy sport jako zjawisko i jego miejsce w systemie kultury fizycznej; ma podstawową wiedzę z zakresu technologii treningu (K_W14) W06 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją (K_W17) W07 - zna etiologię, metody oceny i podstawowe zasady postępowania wobec osób z wybranymi zaburzeniami w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej w leczeniu których, znajdują zastosowanie bodźce fizyczne i fizykalne ( K_W18) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej (K_U6) U02 - potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej (K_U11) U03 - potrafi interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu, instruktora rekreacji fizycznej itp. w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U14) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K1) K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej (K_K4) K03 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich (K_K5) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia, Biochemia Fizjologia człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) 30h laboratorium 5h konsultacje Praca własna studenta (PW) 15h przygotowanie do zajęć, opracowania własne |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Grzywacz | |
Prowadzący grup: | Tomasz Grzywacz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna pojęcia związane z motorycznością, aktywnością fizyczną i zdrowiem oraz uwarunkowania i sposoby ich kształtowania w różnych okresach rozwoju człowieka (K_W6) W02 - zna mechanizmy przemian metabolicznych w wysiłku fizycznym i rozumie jego wpływ na zmiany wartości parametrów biochemicznych użytecznych w diagnostyce oraz zna rolę podstawowych szlaków biochemicznych w funkcjonowaniu ciała ludzkiego (K_W7) W03 - posiada ogólną znajomość funkcji oraz korelacji oddziaływań między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układów ruchu, nerwowego, hormonalnego, krążenia i oddechowego w spoczynku i w czasie wysiłku fizycznego oraz układu pokarmowego w tym wpływu sposobu żywienia na stan możliwości wysiłkowych (K_W10) W04 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny (K_W12) W05 - posiada wiedzę w zakresie podstaw systemu twierdzeń, hipotez i uogólnień doświadczeń praktycznych, opisujących w sposób naukowy sport jako zjawisko i jego miejsce w systemie kultury fizycznej; ma podstawową wiedzę z zakresu technologii treningu (K_W14) W06 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją (K_W17) W07 - zna etiologię, metody oceny i podstawowe zasady postępowania wobec osób z wybranymi zaburzeniami w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej w leczeniu których, znajdują zastosowanie bodźce fizyczne i fizykalne ( K_W18) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej (K_U6) U02 - potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej (K_U11) U03 - potrafi interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu, instruktora rekreacji fizycznej itp. w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U14) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K1) K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej (K_K4) K03 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich (K_K5) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia,Biochemia Fizjologia człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) 30h laboratorium 5h konsultacje Praca własna studenta (PW) 15h przygotowanie do zajęć, opracowania własne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.