Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fizjologia wysiłku fizycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-wf24FWF-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fizjologia wysiłku fizycznego
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, 4 sem., wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sokołowska
Prowadzący grup: Ewa Sokołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1: zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją. (K_W17)

U1: potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej. (K_U10)

K1: posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnej w masowych mediach, wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu. (K_K03).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Anatomia,

Fizjologia człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sokołowska
Prowadzący grup: Tomasz Grzywacz, Ewa Sokołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Egzamin - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1: zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją. (K_W17)

U1: potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej. (K_U10)

K1: posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnej w masowych mediach, wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu. (K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Anatomia,

Fizjologia człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Sokołowska
Prowadzący grup: Tomasz Grzywacz, Ewa Sokołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1: zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją. (K_W17)

U1: potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej. (K_U10)

K1: posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów z wybranego zakresu związanego z działalnością zawodową , wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji dostępnej w masowych mediach, wykazuje krytyczną postawę wobec plagiatu. (K_K03)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Anatomia,

Fizjologia człowieka.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Grzywacz
Prowadzący grup: Tomasz Grzywacz, Ewa Sokołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna pojęcia związane z motorycznością, aktywnością fizyczną i zdrowiem oraz uwarunkowania i sposoby ich kształtowania w różnych okresach rozwoju człowieka (K_W6)

W02 - zna mechanizmy przemian metabolicznych w wysiłku fizycznym i rozumie jego wpływ na zmiany wartości parametrów biochemicznych użytecznych w diagnostyce oraz zna rolę podstawowych szlaków biochemicznych w funkcjonowaniu ciała ludzkiego (K_W7)

W03 - posiada ogólną znajomość funkcji oraz korelacji oddziaływań między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układów ruchu, nerwowego, hormonalnego, krążenia i oddechowego w spoczynku i w czasie wysiłku fizycznego oraz układu pokarmowego w tym wpływu sposobu żywienia na stan możliwości wysiłkowych (K_W10)

W04 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny (K_W12)

W05 - posiada wiedzę w zakresie podstaw systemu twierdzeń, hipotez i uogólnień doświadczeń praktycznych, opisujących w sposób naukowy sport jako zjawisko i jego miejsce w systemie kultury fizycznej; ma podstawową wiedzę z zakresu technologii treningu (K_W14)

W06 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją (K_W17)

W07 - zna etiologię, metody oceny i podstawowe zasady postępowania wobec osób z wybranymi zaburzeniami w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej w leczeniu których, znajdują zastosowanie bodźce fizyczne i fizykalne ( K_W18)

U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej (K_U6)

U02 - potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej (K_U11)

U03 - potrafi interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu, instruktora rekreacji fizycznej itp. w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U14)

K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K1)

K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej (K_K4)

K03 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich (K_K5)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Anatomia, Biochemia

Fizjologia człowieka.

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB)

30h laboratorium

5h konsultacje

Praca własna studenta (PW)

15h przygotowanie do zajęć, opracowania własne



Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Grzywacz
Prowadzący grup: Tomasz Grzywacz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna pojęcia związane z motorycznością, aktywnością fizyczną i zdrowiem oraz uwarunkowania i sposoby ich kształtowania w różnych okresach rozwoju człowieka (K_W6)

W02 - zna mechanizmy przemian metabolicznych w wysiłku fizycznym i rozumie jego wpływ na zmiany wartości parametrów biochemicznych użytecznych w diagnostyce oraz zna rolę podstawowych szlaków biochemicznych w funkcjonowaniu ciała ludzkiego (K_W7)

W03 - posiada ogólną znajomość funkcji oraz korelacji oddziaływań między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układów ruchu, nerwowego, hormonalnego, krążenia i oddechowego w spoczynku i w czasie wysiłku fizycznego oraz układu pokarmowego w tym wpływu sposobu żywienia na stan możliwości wysiłkowych (K_W10)

W04 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny (K_W12)

W05 - posiada wiedzę w zakresie podstaw systemu twierdzeń, hipotez i uogólnień doświadczeń praktycznych, opisujących w sposób naukowy sport jako zjawisko i jego miejsce w systemie kultury fizycznej; ma podstawową wiedzę z zakresu technologii treningu (K_W14)

W06 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją (K_W17)

W07 - zna etiologię, metody oceny i podstawowe zasady postępowania wobec osób z wybranymi zaburzeniami w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej w leczeniu których, znajdują zastosowanie bodźce fizyczne i fizykalne ( K_W18)

U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej (K_U6)

U02 - potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej (K_U11)

U03 - potrafi interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu, instruktora rekreacji fizycznej itp. w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U14)

K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K1)

K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej (K_K4)

K03 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich (K_K5)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Anatomia, Biochemia

Fizjologia człowieka.

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB)

30h laboratorium

5h konsultacje

Praca własna studenta (PW)

15h przygotowanie do zajęć, opracowania własne



Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Grzywacz
Prowadzący grup: Tomasz Grzywacz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna pojęcia związane z motorycznością, aktywnością fizyczną i zdrowiem oraz uwarunkowania i sposoby ich kształtowania w różnych okresach rozwoju człowieka (K_W6)

W02 - zna mechanizmy przemian metabolicznych w wysiłku fizycznym i rozumie jego wpływ na zmiany wartości parametrów biochemicznych użytecznych w diagnostyce oraz zna rolę podstawowych szlaków biochemicznych w funkcjonowaniu ciała ludzkiego (K_W7)

W03 - posiada ogólną znajomość funkcji oraz korelacji oddziaływań między układami organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układów ruchu, nerwowego, hormonalnego, krążenia i oddechowego w spoczynku i w czasie wysiłku fizycznego oraz układu pokarmowego w tym wpływu sposobu żywienia na stan możliwości wysiłkowych (K_W10)

W04 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania różnorodnych form aktywności fizycznej jako skutecznego środka zapobiegającego, interwencyjnego oraz wspomagającego rozwój sprawności fizycznej oraz utrzymującego dobrostan w różnych okresach ontogenezy; zna biomedyczne podstawy oddziaływania bodźców fizykalnych na rozwój fizyczny (K_W12)

W05 - posiada wiedzę w zakresie podstaw systemu twierdzeń, hipotez i uogólnień doświadczeń praktycznych, opisujących w sposób naukowy sport jako zjawisko i jego miejsce w systemie kultury fizycznej; ma podstawową wiedzę z zakresu technologii treningu (K_W14)

W06 - zna mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją (K_W17)

W07 - zna etiologię, metody oceny i podstawowe zasady postępowania wobec osób z wybranymi zaburzeniami w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej w leczeniu których, znajdują zastosowanie bodźce fizyczne i fizykalne ( K_W18)

U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i stosownie do możliwości, potrzeb i celów podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne stosowane w kulturze fizycznej oraz działalności pedagogicznej odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej (K_U6)

U02 - potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowaną w kulturze fizycznej (K_U11)

U03 - potrafi interpretować dane liczbowe związane z zawodem nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora sportu, instruktora rekreacji fizycznej itp. w tym wyniki badań naukowych oraz badań i obserwacji własnych (K_U14)

K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K1)

K02 - ma przekonanie o wartości zdobytej w trakcie studiów teoretycznej wiedzy, jako podstawie do wszelkich profesjonalnych działań stosowanych w kulturze fizycznej (K_K4)

K03 - postępuje zgodnie z zasadami etyki, stawia dobro ucznia, klienta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec nich (K_K5)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Anatomia,Biochemia

Fizjologia człowieka.

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB)

30h laboratorium

5h konsultacje

Praca własna studenta (PW)

15h przygotowanie do zajęć, opracowania własne



Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)