Dydaktyka gimnastyki korekcyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-wf2DGK-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka gimnastyki korekcyjnej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - STUDENT zna zasady funkcjonowania prakseologii i jej wykorzystania w procesie dydaktycznym w pracy z uczniami wymagającymi ćwiczeń korekcyjnych i kompensacyjnych, posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych w procesie dydaktyczno - wychowawczym w zakresie korektywy oraz projektowania, realizacji, ewaluacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia (K_W_5) W02 - STUDENT zna zasady, metody, strategie nauczania niezbędne w procesie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, zna sposoby kształtowania zainteresowań uczniów aktywnością fizyczną i rozwijania postaw prosomatycznych (K_W_4) U01 – STUDENT posiada umiejętność planowania wynikowego, prowadzenia dokumentacji, przygotowania i przeprowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w oparciu o konspekt w ujęciu czynnościowym, wykorzystując odpowiednie środki, metody i formy. Stosownie do celów, potrzeb i możliwości podejmuje działania diagnostyczne, profilaktyczne i terapeutyczne odpowiadające potrzebom ucznia z wykorzystaniem narzędzi stosowanych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej (K_U_1; K_U_2; K_U_11; K_U_13) U02 - STUDENT posiada umiejętności ruchowe niezbędne nauczycielowi wychowania fizycznego-specjaliście gimnastyki korekcyjnej (K_U_3) U03 - STUDENT potrafi posługiwać się podstawową aparaturą multimedialną. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U_11) K01 - STUDENT weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie działalności dydaktyczno-wychowawczej (podczas prowadzenia zajęć gimn. korekcyjno-kompensacyjnej w grupie rówieśniczej). Rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji jako nauczyciela- specjalisty gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (K_K_2) K02 – STUDENT uwzględnia potrzeby rozwojowe ucznia, (w tym szczególnie korekcyjno-kompensacyjne) w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych. Określa priorytety dotyczące skutecznej pracy w oparciu o schemat spirali edukacyjnej (K_K_13) K03 – STUDENT rozumie konieczność indywidualizacji działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym szczególnie uczniów potrzebujących oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych (K_K_9) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia funkcjonalna (głównie aparat ruchu) - ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej - psychologia i pedagogika (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) - podstawy informatyki (program Word, Excel i PowerPoint) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - STUDENT zna zasady funkcjonowania prakseologii i jej wykorzystania w procesie dydaktycznym w pracy z uczniami wymagającymi ćwiczeń korekcyjnych i kompensacyjnych, posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych w procesie dydaktyczno - wychowawczym w zakresie korektywy oraz projektowania, realizacji, ewaluacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia (K_W_5) W02 - STUDENT zna zasady, metody, strategie nauczania niezbędne w procesie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, zna sposoby kształtowania zainteresowań uczniów aktywnością fizyczną i rozwijania postaw prosomatycznych (K_W_4) U01 – STUDENT posiada umiejętność planowania wynikowego, prowadzenia dokumentacji, przygotowania i przeprowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w oparciu o konspekt w ujęciu czynnościowym, wykorzystując odpowiednie środki, metody i formy. Stosownie do celów, potrzeb i możliwości podejmuje działania diagnostyczne, profilaktyczne i terapeutyczne odpowiadające potrzebom ucznia z wykorzystaniem narzędzi stosowanych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej (K_U_1; K_U_2; K_U_11; K_U_13) U02 - STUDENT posiada umiejętności ruchowe niezbędne nauczycielowi wychowania fizycznego-specjaliście gimnastyki korekcyjnej (K_U_3) U03 - STUDENT potrafi posługiwać się podstawową aparaturą multimedialną. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U_11) K01 - STUDENT weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie działalności dydaktyczno-wychowawczej (podczas prowadzenia zajęć gimn. korekcyjno-kompensacyjnej w grupie rówieśniczej). Rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji jako nauczyciela- specjalisty gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (K_K_2) K02 – STUDENT uwzględnia potrzeby rozwojowe ucznia, (w tym szczególnie korekcyjno-kompensacyjne) w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych. Określa priorytety dotyczące skutecznej pracy w oparciu o schemat spirali edukacyjnej (K_K_13) K03 – STUDENT rozumie konieczność indywidualizacji działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym szczególnie uczniów potrzebujących oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych (K_K_9) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia funkcjonalna (głównie aparat ruchu) - ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej - psychologia i pedagogika (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) - podstawy informatyki (program Word, Excel i PowerPoint) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - STUDENT zna zasady funkcjonowania prakseologii i jej wykorzystania w procesie dydaktycznym w pracy z uczniami wymagającymi ćwiczeń korekcyjnych i kompensacyjnych, posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych w procesie dydaktyczno - wychowawczym w zakresie korektywy oraz projektowania, realizacji, ewaluacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia (K_W_5) W02 - STUDENT zna zasady, metody, strategie nauczania niezbędne w procesie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, zna sposoby kształtowania zainteresowań uczniów aktywnością fizyczną i rozwijania postaw prosomatycznych (K_W_4) U01 – STUDENT posiada umiejętność planowania wynikowego, prowadzenia dokumentacji, przygotowania i przeprowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w oparciu o konspekt w ujęciu czynnościowym, wykorzystując odpowiednie środki, metody i formy. Stosownie do celów, potrzeb i możliwości podejmuje działania diagnostyczne, profilaktyczne i terapeutyczne odpowiadające potrzebom ucznia z wykorzystaniem narzędzi stosowanych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej (K_U_1; K_U_2; K_U_11; K_U_13) U02 - STUDENT posiada umiejętności ruchowe niezbędne nauczycielowi wychowania fizycznego-specjaliście gimnastyki korekcyjnej (K_U_3) U03 - STUDENT potrafi posługiwać się podstawową aparaturą multimedialną. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U_11) K01 - STUDENT weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie działalności dydaktyczno-wychowawczej (podczas prowadzenia zajęć gimn. korekcyjno-kompensacyjnej w grupie rówieśniczej). Rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji jako nauczyciela- specjalisty gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (K_K_2) K02 – STUDENT uwzględnia potrzeby rozwojowe ucznia, (w tym szczególnie korekcyjno-kompensacyjne) w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych. Określa priorytety dotyczące skutecznej pracy w oparciu o schemat spirali edukacyjnej (K_K_13) K03 – STUDENT rozumie konieczność indywidualizacji działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym szczególnie uczniów potrzebujących oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych (K_K_9) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia funkcjonalna (głównie aparat ruchu) - ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej - psychologia i pedagogika (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) - podstawy informatyki (program Word, Excel i PowerPoint) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - STUDENT zna zasady funkcjonowania prakseologii i jej wykorzystania w procesie dydaktycznym w pracy z uczniami wymagającymi ćwiczeń korekcyjnych i kompensacyjnych, posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych w procesie dydaktyczno - wychowawczym w zakresie korektywy oraz projektowania, realizacji, ewaluacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia (K_W_5) W02 - STUDENT zna zasady, metody, strategie nauczania niezbędne w procesie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, zna sposoby kształtowania zainteresowań uczniów aktywnością fizyczną i rozwijania postaw prosomatycznych (K_W_4) U01 – STUDENT posiada umiejętność planowania wynikowego, prowadzenia dokumentacji, przygotowania i przeprowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w oparciu o konspekt w ujęciu czynnościowym, wykorzystując odpowiednie środki, metody i formy. Stosownie do celów, potrzeb i możliwości podejmuje działania diagnostyczne, profilaktyczne i terapeutyczne odpowiadające potrzebom ucznia z wykorzystaniem narzędzi stosowanych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej (K_U_1; K_U_2; K_U_11; K_U_13) U02 - STUDENT posiada umiejętności ruchowe niezbędne nauczycielowi wychowania fizycznego-specjaliście gimnastyki korekcyjnej (K_U_3) U03 - STUDENT potrafi posługiwać się podstawową aparaturą multimedialną. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U_11) K01 - STUDENT weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie działalności dydaktyczno-wychowawczej (podczas prowadzenia zajęć gimn. korekcyjno-kompensacyjnej w grupie rówieśniczej). Rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji jako nauczyciela- specjalisty gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (K_K_2) K02 – STUDENT uwzględnia potrzeby rozwojowe ucznia, (w tym szczególnie korekcyjno-kompensacyjne) w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych. Określa priorytety dotyczące skutecznej pracy w oparciu o schemat spirali edukacyjnej (K_K_13) K03 – STUDENT rozumie konieczność indywidualizacji działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym szczególnie uczniów potrzebujących oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych (K_K_9) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia funkcjonalna (głównie aparat ruchu) - ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej - psychologia i pedagogika (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) - podstawy informatyki (program Word, Excel i PowerPoint) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładów - 8 godz. laboratoria - 5 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: godz. 97 -w ramach wykładów - opanowanie treści wykładowych i wypełnienie kart badań (35 godz.) -w ramach laboratoriów przygotowanie prac zaliczeniowych: 1. Opracowanie konspektu w ujęciu czynnościowym z GK na zadany temat oraz przygotowanie się do prowadzenia lekcji gimnastyki korekcyjnej w sali tanecznej (30 godz.) 2. Opracowanie i przesłanie wersji elektronicznej planu pracy w ujęciu wynikowym z GK (32 godz.) 3. Nagranie i przesłanie drogą elektroniczną filmu z samodzielnego przeprowadzenia testów siły i gibkości własnych mm oraz oceny własnej postawy ciała za pomocą metod omówionych podczas wykładów (20 godz.). Łącznie 28 godz. KB + 97 godz. PW = 125 godz. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - STUDENT zna zasady funkcjonowania prakseologii i jej wykorzystania w procesie dydaktycznym w pracy z uczniami wymagającymi ćwiczeń korekcyjnych i kompensacyjnych, posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych w procesie dydaktyczno - wychowawczym w zakresie korektywy oraz projektowania, realizacji, ewaluacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia (K_W_5) W02 - STUDENT zna zasady, metody, strategie nauczania niezbędne w procesie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, zna sposoby kształtowania zainteresowań uczniów aktywnością fizyczną i rozwijania postaw prosomatycznych (K_W_4) U01 – STUDENT posiada umiejętność planowania wynikowego, prowadzenia dokumentacji, przygotowania i przeprowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w oparciu o konspekt w ujęciu czynnościowym, wykorzystując odpowiednie środki, metody i formy. Stosownie do celów, potrzeb i możliwości podejmuje działania diagnostyczne, profilaktyczne i terapeutyczne odpowiadające potrzebom ucznia z wykorzystaniem narzędzi stosowanych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej (K_U_1; K_U_2; K_U_11; K_U_13) U02 - STUDENT posiada umiejętności ruchowe niezbędne nauczycielowi wychowania fizycznego-specjaliście gimnastyki korekcyjnej (K_U_3) U03 - STUDENT potrafi posługiwać się podstawową aparaturą multimedialną. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U_11) K01 - STUDENT weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie działalności dydaktyczno-wychowawczej (podczas prowadzenia zajęć gimn. korekcyjno-kompensacyjnej w grupie rówieśniczej). Rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji jako nauczyciela- specjalisty gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (K_K_2) K02 – STUDENT uwzględnia potrzeby rozwojowe ucznia, (w tym szczególnie korekcyjno-kompensacyjne) w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych. Określa priorytety dotyczące skutecznej pracy w oparciu o schemat spirali edukacyjnej (K_K_13) K03 – STUDENT rozumie konieczność indywidualizacji działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym szczególnie uczniów potrzebujących oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych (K_K_9) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia funkcjonalna (głównie aparat ruchu) - ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej - psychologia i pedagogika (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) - podstawy informatyki (program Word, Excel i PowerPoint) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 15 godz. wykładów - 8 godz. laboratoria - 5 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: godz. 97 -w ramach wykładów - opanowanie treści wykładowych i wypełnienie kart badań (35 godz.) -w ramach laboratoriów przygotowanie prac zaliczeniowych: 1. Opracowanie konspektu w ujęciu czynnościowym z GK na zadany temat oraz przygotowanie się do prowadzenia lekcji gimnastyki korekcyjnej w sali tanecznej (30 godz.) 2. Opracowanie i przesłanie wersji elektronicznej planu pracy w ujęciu wynikowym z GK (32 godz.) 3. Nagranie i przesłanie drogą elektroniczną filmu z samodzielnego przeprowadzenia testów siły i gibkości własnych mm oraz oceny własnej postawy ciała za pomocą metod omówionych podczas wykładów (20 godz.). Łącznie 28 godz. KB + 97 godz. PW = 125 godz. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
SO LAB
WYK
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - STUDENT zna zasady funkcjonowania prakseologii i jej wykorzystania w procesie dydaktycznym w pracy z uczniami wymagającymi ćwiczeń korekcyjnych i kompensacyjnych, posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych w procesie dydaktyczno - wychowawczym w zakresie korektywy oraz projektowania, realizacji, ewaluacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb ucznia (K_W05) W02 - STUDENT zna zasady, metody, strategie nauczania niezbędne w procesie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wie jak przeprowadzić badania naukowe własne, zna sposoby kształtowania zainteresowań uczniów aktywnością fizyczną i rozwijania postaw prosomatycznych (K_W04) U01 – STUDENT posiada umiejętność planowania wynikowego, prowadzenia dokumentacji, przygotowania i przeprowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w oparciu o plan metodyczny lekcji w ujęciu czynnościowym, wykorzystując odpowiednie środki, metody i formy. Stosownie do celów, potrzeb i możliwości podejmuje działania diagnostyczne (w tym badania naukowe), profilaktyczne i terapeutyczne odpowiadające potrzebom ucznia z wykorzystaniem narzędzi stosowanych w gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej (K_U01; K_U02; K_U06; K_U13); U02 - STUDENT posiada umiejętności ruchowe niezbędne nauczycielowi wychowania fizycznego-specjaliście gimnastyki korekcyjnej. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U03; K_U11); U03 - STUDENT potrafi wykonać badania naukowe własne testami omówionymi podczas wykładu, wypełnić kartę badań oraz nagrać film z przebiegu badań. Prawidłowo wykorzystuje przyrządy oraz przybory w zajęciach o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym (K_U02); K01 - STUDENT weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie działalności dydaktyczno-wychowawczej (podczas prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w grupie rówieśniczej). Rozumie potrzebę rozwijania własnych kompetencji jako nauczyciela - specjalisty gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (K_K02); K02 – STUDENT uwzględnia potrzeby rozwojowe ucznia, (w tym szczególnie korekcyjno-kompensacyjne) w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych. Określa priorytety dotyczące skutecznej pracy w oparciu o schemat spirali edukacyjnej (K_K13); K03 – STUDENT rozumie konieczność indywidualizacji działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym szczególnie uczniów potrzebujących oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych (K_K09); |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | - anatomia funkcjonalna - aparat ruchu - ćwiczenia ruchowe w gimnastyce korekcyjnej - psychologia i pedagogika (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) - podstawy informatyki (program Word) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 28 godz. - 1 pkt. ECTS Praca własna (PW) studenta: - 47 godz. - 2 pkt. ECTS (opanowanie treści wykładowych - przygotowanie do pisemnego egzaminu, analiza literatury naukowej, wypełnienie kart badań, opracowanie planu metodycznego lekcji GK w ujęciu czynnościowym na zadany temat oraz przygotowanie się do prowadzenia lekcji gimnastyki korekcyjnej, opracowanie i przesłanie wersji elektronicznej planu pracy w ujęciu wynikowym z GK, nagranie i przesłanie drogą elektroniczną filmu z samodzielnego przeprowadzenia badań naukowych (testów siły i gibkości mm) za pomocą metod omówionych podczas wykładów). Łącznie 28 godz. KB + 47 godz. PW = 75 godz. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.