Edukacja zdrowotna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-wf2EZ-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja zdrowotna |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04) W02 STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05) W03 STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06) STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15) UMIEJĘTNOŚCI U01 STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10) U02 STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) U03 STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02) KOMPETENCJE K01 STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01) K02 STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08) K03 STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 11 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04) W02 STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05) W03 STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06) STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15) UMIEJĘTNOŚCI U01 STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10) U02 STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) U03 STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02) KOMPETENCJE K01 STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01) K02 STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08) K03 STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 11 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04) W02 STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05) W03 STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06) STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15) UMIEJĘTNOŚCI U01 STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10) U02 STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) U03 STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02) KOMPETENCJE K01 STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01) K02 STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08) K03 STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 11 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04) W02 STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05) W03 STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06) STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15) UMIEJĘTNOŚCI U01 STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10) U02 STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) U03 STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02) KOMPETENCJE K01 STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01) K02 STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08) K03 STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 12 godz. wykładów - 11 godz. konserwatoriów - 5 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: 47 godz. - przygotowanie prac programowych oraz przygotowanie do kolokwium Łącznie 28 godz. KB + 47 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 11 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04) W02 STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05) W03 STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06) STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15) UMIEJĘTNOŚCI U01 STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10) U02 STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) U03 STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02) KOMPETENCJE K01 STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01) K02 STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08) K03 STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 12 godz. wykładów - 11 godz. konserwatoriów - 5 godzin konsultacji Praca własna (PW) studenta: 47 godz. - przygotowanie prac programowych oraz przygotowanie do kolokwium Łącznie 28 godz. KB + 47 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
KON
WYK
KON
KON
KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 11 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Kostencka | |
Prowadzący grup: | Alicja Kostencka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA W01 STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (w tym do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04). W02 STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny - idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05). W03 STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06). STUDENT zna komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne, w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym (K_W15). UMIEJĘTNOŚCI U01 STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym dokona samooceny zdrowia m.in. wybranych pozytywnych mierników zdrowia, i/lub wybranych zachowań zdrowotnych i/lub umiejętności życiowych; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji (K_U10). U02 STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę wykona badania diagnostyczne, dokona analizy wyników własnych badań i podsumuje je. Właściwie ocenia błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, potrafi wyciągać stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09). U03 STUDENT potrafi zaprojektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania dotyczące zadań dla uczniów łączących wiedzę o zachowaniach zdrowotnych i umiejętnościach życiowych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu w oparciu o podstawę programową zaproponuje plan metodyczny w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02). KOMPETENCJE K01 STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01). K02 STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08). K03 STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania) metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym) |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim - 27 godz. 12 godz. WYKŁAD, 2 godz. ZALICZENIE 11 godz. LABORATORIUM; 2 godz. ZALICZENIE Praca własna (PW) studenta - 48 godz. (opanowanie treści wykładowych, analiza literatury naukowej, wypełnienie kart badań, opracowanie planu metodycznego lekcji w ujęciu czynnościowym, opracowanie i przesłanie wersji elektronicznej planu pracy w ujęciu wynikowym). Łącznie 27 godz. KB + 48 godz. PW = 75 godz. (3 pkt. ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.