Teoria i metodyka lekkoatletyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-wf2pwTML-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoria i metodyka lekkoatletyki |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Klimczyk | |
Prowadzący grup: | Mariusz Klimczyk, Błażej Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna mechanizm działania różnych form aktywności ruchowych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej i działalności sportowej (K_W11) W02 ma podstawową wiedzę dotyczącą konkurencji lekkoatletycznych (K_W13) U01 posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką wybranych konkurencji lekkoatletycznych (K_U04) U02 wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) K01 zna swoją wiedze i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K01) K02 świadomie kształtuje własne umiejętności w zakresie lekkoatletyki, rozwijając, pogłębiając swoje pasje i zainteresowania oraz kompetencje zawodowe (K_K15) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia - analiza ruchów wykonywane po przez poszczególne mięśnie i grupy mięśniowe, Teoria wychowania fizycznego - kultura fizyczna jako ogół wartości zachowań człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Klimczyk | |
Prowadzący grup: | Mariusz Klimczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 zna mechanizm działania różnych form aktywności ruchowych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej i działalności sportowej (K_W14) W02 ma podstawową wiedzę dotyczącą konkurencji lekkoatletycznym (K_W16) U01 posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką wybranych konkurencji lekkoatletycznych (K_U04) U02 wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09) K01 zna swoją wiedze i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K01) K02 świadomie kształtuje własne umiejętności w zakresie lekkoatletyki, rozwijając, pogłębiając swoje pasje i zainteresowania oraz kompetencje zawodowe (K_K15) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Anatomia - analiza ruchów wykonywane po przez poszczególne mięśnie i grupy mięśniowe, Teoria wychowania fizycznego - kultura fizyczna jako ogół wartości zachowań człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Mariusz Klimczyk, Błażej Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01; zna mechanizm działania poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej (K_W 11) W02; ma podstawową wiedzę dotyczącą nauczanych konkurencji lekkoatletycznych i ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) U01; posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z nauczanymi konkurencjami lekkoatletycznymi (K_U 4) U02; wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w nauczaniu konkurencji lekkoatletycznych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych (K_U 9) K01; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu w zakresie lekkiej atletyki (K_K 1) K02; weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie lekkiej atletyki (K_K 15) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Chęć rozwoju i pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania lekkiej atletyki. Gry i zabawy ruchowe jako środek wspomagający w nauczaniu lekkiej atletyki. Anatomia. Wiedza ogólna w zakresie stosowanych form i metod w nauczaniu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Mariusz Klimczyk, Błażej Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01; zna mechanizm działania poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej (K_W 11) W02; ma podstawową wiedzę dotyczącą nauczanych konkurencji lekkoatletycznych i ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) U01; posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z nauczanymi konkurencjami lekkoatletycznymi (K_U 4) U02; wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w nauczaniu konkurencji lekkoatletycznych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych (K_U 9) K01; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu w zakresie lekkiej atletyki (K_K 1) K02; weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej w zakresie lekkiej atletyki (K_K 15) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Chęć rozwoju i pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania lekkiej atletyki. Gry i zabawy ruchowe jako środek wspomagający w nauczaniu lekkiej atletyki. Anatomia. Wiedza ogólna w zakresie stosowanych form i metod w nauczaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 18 godz. ćwiczeń, - 8 godz. wykładów, - 18 godz. konsultacji. Praca własna (PW) studenta: - 20 godz. budowa i utrzymanie odpowiedniego poziomu podstawowych zdolności wysiłkowych, - 20 godz. praca nad doskonaleniem technik poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Błażej Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Zna mechanizm działania konkurencji lekkoatletycznych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej, zna treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem, zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć z lekkiej atletyki, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów (K_W11) (N_W14, N_W15) W02 Ma podstawową wiedzę dotyczącą lekkoatletyki i różnych form aktywności fizycznej i ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) U01 Posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów lekkoatletyki, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wysiłkowe a uzyskane wyniki potrafi zinterpretować i wykorzystać w celach szkoleniowych i naukowych (K_U03) U02 Wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce lekkoatletyki, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych (K_U09) K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K01) K02 Świadomie kształtuje własne umiejętności w zakresie lekkiej atletyki, rozwijając, pogłębiając swoje pasje i zainteresowania oraz kompetencje zawodowe (K_K15) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Chęć rozwoju i pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania lekkiej atletyki. Gry i zabawy ruchowe jako środek wspomagający w nauczaniu lekkiej atletyki. Anatomia. Wiedza ogólna w zakresie stosowanych form i metod w nauczaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 14 godz. ćwiczeń, - 8 godz. wykładów, - 23 godz. konsultacji. Praca własna (PW) studenta: - 50 godz. budowa i utrzymanie odpowiedniego poziomu podstawowych zdolności wysiłkowych, - 30 godz. praca nad doskonaleniem technik poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. Łącznie 125 godz., 5 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Błażej Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Zna mechanizm działania konkurencji lekkoatletycznych na kształtowanie poszczególnych komponentów sprawności fizycznej w tym o charakterze zdrowotnym, kompensacyjno-korekcyjnym i działalności sportowej, zna treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem, zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć z lekkiej atletyki, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów (K_W11) (N_W14, N_W15) W02 Ma podstawową wiedzę dotyczącą lekkoatletyki i różnych form aktywności fizycznej i ich zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny człowieka (K_W13) U01 Posiada specyficzne umiejętności ruchowe związane z techniką, taktyką oraz wykonaniem ćwiczeń i elementów lekkoatletyki, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wysiłkowe a uzyskane wyniki potrafi zinterpretować i wykorzystać w celach szkoleniowych i naukowych (K_U03) U02 Wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie oceniać błędy i zaniedbania w praktyce lekkoatletyki, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne za pomocą narzędzi stosowanych w kulturze fizycznej, zapobiegające ich pogłębianiu oraz powstawaniu nowych (K_U09) K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, ma świadomość znaczenia profesjonalizmu (K_K01) K02 Świadomie kształtuje własne umiejętności w zakresie lekkiej atletyki, rozwijając, pogłębiając swoje pasje i zainteresowania oraz kompetencje zawodowe (K_K15) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Chęć rozwoju i pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania lekkiej atletyki. Gry i zabawy ruchowe jako środek wspomagający w nauczaniu lekkiej atletyki. Anatomia. Wiedza ogólna w zakresie stosowanych form i metod w nauczaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 14 godz. ćwiczeń, - 8 godz. wykładów, - 23 godz. konsultacji. Praca własna (PW) studenta: - 50 godz. budowa i utrzymanie odpowiedniego poziomu podstawowych zdolności wysiłkowych, - 30 godz. praca nad doskonaleniem technik poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. Łącznie 125 godz., 5 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.