Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy improwizacji i harmonia praktyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-EA-PZA24PIHP-SD Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy improwizacji i harmonia praktyczna
Jednostka: Kolegium II
Grupy: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, spec: em, pzm z awk, rok 2, semestr 4, SD
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Dąbrowski
Prowadzący grup: Piotr Dąbrowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K01 Umie wymienić podstawowe style muzyki rozrywkowej i jazzowej (K2_W14)

K02 Opisuje symbole akordów jazzowych oraz potrafi zbudować cztero-dźwiękowe akordy (K2_W14)

K03 Potrafi opisać i rozpoznawać w nutach podstawowe przebiegi harmoniczne występujące w współczesnej muzyce rozrywkowej i jazzowej: Blues Tradycyjny, Blues Jazzowy oraz II V I w tonacji durowej i molowej (K2_W15)

K05 Objaśnia budowę skal: bluesowa, pentatonika, jońska, eolska, dorycka; potrafi je także zapisać i wykorzystać w praktyce improwizując na wybranym instrumencie (K2_W17)

K06 Potrafi dobrać odpowiednią skalę muzyczną w kontekście tonacji, przebiegu harmonicznego oraz stylu (K2_W17)

U01 Potrafi zastosować w improwizacji nauczonego przebiegu melodyczno-harmonicznego w różnych tonacjach (K2_U05)

U02 Potrafi efektywnie ćwiczyć improwizację i podnosić umiejętności wokalno-instrumentalne (K2_U06)

U03 Potrafi skoncentrować się na problemach wynikających z przebiegu formalnego i harmonicznego utworu (K2_U06)

U04 Potrafi tworzyć przebiegi melodyczno-rytmiczne w oparciu o harmonię utworu stosując odpowiednie skale (K2_U06)

U05 Potrafi zagrać wybrane tematy standardów jazzowych z towarzyszeniem podkładu muzycznego (materiały edukacyjne Jamey Aebersold’a), określić tonację utworu w oparciu o akordy oraz zaimprowizować w oparciu o nabytą wiedzę w zakresie skal muzycznych (K2_U06)

K01 Ćwicząc grę oraz improwizację nowych utworów posiada zdolność odpowiedniego doboru stylu muzycznego oraz skal muzycznych (K2_K01)

K02 Improwizując wykazuje się kreatywnością muzyczną (K2_K01)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Dąbrowski
Prowadzący grup: Piotr Dąbrowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K01 Umie wymienić podstawowe style muzyki rozrywkowej i jazzowej (K2_W14)

K02 Opisuje symbole akordów jazzowych oraz potrafi zbudować cztero-dźwiękowe akordy (K2_W14)

K03 Potrafi opisać i rozpoznawać w nutach podstawowe przebiegi harmoniczne występujące w współczesnej muzyce rozrywkowej i jazzowej: Blues Tradycyjny, Blues Jazzowy oraz II V I w tonacji durowej i molowej (K2_W15)

K05 Objaśnia budowę skal: bluesowa, pentatonika, jońska, eolska, dorycka; potrafi je także zapisać i wykorzystać w praktyce improwizując na wybranym instrumencie (K2_W17)

K06 Potrafi dobrać odpowiednią skalę muzyczną w kontekście tonacji, przebiegu harmonicznego oraz stylu (K2_W17)

U01 Potrafi zastosować w improwizacji nauczonego przebiegu melodyczno-harmonicznego w różnych tonacjach (K2_U05)

U02 Potrafi efektywnie ćwiczyć improwizację i podnosić umiejętności wokalno-instrumentalne (K2_U06)

U03 Potrafi skoncentrować się na problemach wynikających z przebiegu formalnego i harmonicznego utworu (K2_U06)

U04 Potrafi tworzyć przebiegi melodyczno-rytmiczne w oparciu o harmonię utworu stosując odpowiednie skale (K2_U06)

U05 Potrafi zagrać wybrane tematy standardów jazzowych z towarzyszeniem podkładu muzycznego (materiały edukacyjne Jamey Aebersold’a), określić tonację utworu w oparciu o akordy oraz zaimprowizować w oparciu o nabytą wiedzę w zakresie skal muzycznych (K2_U06)

K01 Ćwicząc grę oraz improwizację nowych utworów posiada zdolność odpowiedniego doboru stylu muzycznego oraz skal muzycznych (K2_K01)

K02 Improwizując wykazuje się kreatywnością muzyczną (K2_K01)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Dąbrowski
Prowadzący grup: Piotr Dąbrowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K01 Umie wymienić podstawowe style muzyki rozrywkowej i jazzowej (K2_W14)

K02 Opisuje symbole akordów jazzowych oraz potrafi zbudować cztero-dźwiękowe akordy (K2_W14)

K03 Potrafi opisać i rozpoznawać w nutach podstawowe przebiegi harmoniczne występujące w współczesnej muzyce rozrywkowej i jazzowej: Blues Tradycyjny, Blues Jazzowy oraz II V I w tonacji durowej i molowej (K2_W15)

K05 Objaśnia budowę skal: bluesowa, pentatonika, jońska, eolska, dorycka; potrafi je także zapisać i wykorzystać w praktyce improwizując na wybranym instrumencie (K2_W17)

K06 Potrafi dobrać odpowiednią skalę muzyczną w kontekście tonacji, przebiegu harmonicznego oraz stylu (K2_W17)

U01 Potrafi zastosować w improwizacji nauczonego przebiegu melodyczno-harmonicznego w różnych tonacjach (K2_U05)

U02 Potrafi efektywnie ćwiczyć improwizację i podnosić umiejętności wokalno-instrumentalne (K2_U06)

U03 Potrafi skoncentrować się na problemach wynikających z przebiegu formalnego i harmonicznego utworu (K2_U06)

U04 Potrafi tworzyć przebiegi melodyczno-rytmiczne w oparciu o harmonię utworu stosując odpowiednie skale (K2_U06)

U05 Potrafi zagrać wybrane tematy standardów jazzowych z towarzyszeniem podkładu muzycznego (materiały edukacyjne Jamey Aebersold’a), określić tonację utworu w oparciu o akordy oraz zaimprowizować w oparciu o nabytą wiedzę w zakresie skal muzycznych (K2_U06)

K01 Ćwicząc grę oraz improwizację nowych utworów posiada zdolność odpowiedniego doboru stylu muzycznego oraz skal muzycznych (K2_K01)

K02 Improwizując wykazuje się kreatywnością muzyczną (K2_K01)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.