Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy dydaktyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-EA12PD-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy dydaktyki
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kolber
Prowadzący grup: Magdalena Kolber
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne

W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne

W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania


W zakresie umiejętności student:

U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej

U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się

U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym

U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej


W zakresie kompetencji społecznych student:

K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia, potoczna, własne doswiadczenia edukacyjne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kolber
Prowadzący grup: Magdalena Kolber
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne

W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne

W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania


W zakresie umiejętności student:

U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej

U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się

U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym

U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej


W zakresie kompetencji społecznych student:

K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wiedza uprzednia, potoczna, własne doswiadczenia edukacyjne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kolber
Prowadzący grup: Magdalena Kolber
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)