Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia muzyki w edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-EA12PMWE-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia muzyki w edukacji
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., edukacja art. w zakr. szt. muz., edukacja muz., prow. zesp. muz. z anim. w kult. [SD]
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posługuje się terminologią służącą do opisu zjawisk psychologicznych w kontekście relacji człowieka z muzyką (K2_W18)


W02 Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka w III i IV etapie edukacyjnym oraz rozumie procesy rozwoju muzycznego i uczenia się muzyki (K2_W19)


W03 Posiada uporządkowaną, pogłębioną psychologiczną współczesną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania - uczenia się oraz funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie (K2_W25)


U01 Ma umiejętności związane z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem psychologii w edukacji muzycznej oraz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii muzyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń szkolnych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji na III i IV etapie edukacyjnym (K2_U20)


U02 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role zgodnie ze specyfiką funkcjonowania w muzycznym środowisku edukacyjnym; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych oraz świadomie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces (K2_U24)


K01 Posiada popartą doświadczeniem, pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, w tym w działalności pedagogicznej oraz w działalności nauczyciela-artysty muzyka (K2_K05)


K02 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem, wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania w muzycznym środowisku edukacyjnym (K2_K11)


K03 Jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne

i przestrzegania zasad etyki zawodowej wykazuje cechy refleksyjnego praktyka nauczyciela muzyki, zgodnie z wiedzą z zakresu psychologii muzyki (K2_K16)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia

Psychologia w edukacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posługuje się terminologią służącą do opisu zjawisk psychologicznych w kontekście relacji człowieka z muzyką (K2_W18)


W02 Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka w III i IV etapie edukacyjnym oraz rozumie procesy rozwoju muzycznego i uczenia się muzyki (K2_W19)


W03 Posiada uporządkowaną, pogłębioną psychologiczną współczesną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania - uczenia się oraz funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie (K2_W25)


U01 Ma umiejętności związane z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem psychologii w edukacji muzycznej oraz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii muzyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń szkolnych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji na III i IV etapie edukacyjnym (K2_U20)


U02 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role zgodnie ze specyfiką funkcjonowania w muzycznym środowisku edukacyjnym; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych oraz świadomie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces (K2_U24)


K01 Posiada popartą doświadczeniem, pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, w tym w działalności pedagogicznej oraz w działalności nauczyciela-artysty muzyka (K2_K05)


K02 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem, wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania w muzycznym środowisku edukacyjnym (K2_K11)


K03 Jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne

i przestrzegania zasad etyki zawodowej wykazuje cechy refleksyjnego praktyka nauczyciela muzyki, zgodnie z wiedzą z zakresu psychologii muzyki (K2_K16)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia

Psychologia w edukacji

Bilans pracy studenta:

2 ECTS = 50 godzin

30h wykładu

20h pracy własnej studenta, w tym:

- samodzielna analiza literatury

- przygotowanie do zaliczenia

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Posługuje się terminologią służącą do opisu zjawisk psychologicznych w kontekście relacji człowieka z muzyką (K2_W18)


W02 Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka w III i IV etapie edukacyjnym oraz rozumie procesy rozwoju muzycznego i uczenia się muzyki (K2_W19)


W03 Posiada uporządkowaną, pogłębioną psychologiczną współczesną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania - uczenia się oraz funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie (K2_W25)


U01 Ma umiejętności związane z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem psychologii w edukacji muzycznej oraz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii muzyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń szkolnych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji na III i IV etapie edukacyjnym (K2_U20)


U02 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role zgodnie ze specyfiką funkcjonowania w muzycznym środowisku edukacyjnym; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych oraz świadomie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces (K2_U24)


K01 Posiada popartą doświadczeniem, pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, w tym w działalności pedagogicznej oraz w działalności nauczyciela-artysty muzyka (K2_K05)


K02 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem, wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania w muzycznym środowisku edukacyjnym (K2_K11)


K03 Jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne

i przestrzegania zasad etyki zawodowej wykazuje cechy refleksyjnego praktyka nauczyciela muzyki, zgodnie z wiedzą z zakresu psychologii muzyki (K2_K16)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia

Psychologia w edukacji

Bilans pracy studenta:

2 ECTS = 50 godzin

30h wykładu

20h pracy własnej studenta, w tym:

- samodzielna analiza literatury

- przygotowanie do zaliczenia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)