Psychologia muzyki w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-EA12PMWE-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia muzyki w edukacji |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., edukacja art. w zakr. szt. muz., edukacja muz., prow. zesp. muz. z anim. w kult. [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Posługuje się terminologią służącą do opisu zjawisk psychologicznych w kontekście relacji człowieka z muzyką (K2_W18) W02 Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka w III i IV etapie edukacyjnym oraz rozumie procesy rozwoju muzycznego i uczenia się muzyki (K2_W19) W03 Posiada uporządkowaną, pogłębioną psychologiczną współczesną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania - uczenia się oraz funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie (K2_W25) U01 Ma umiejętności związane z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem psychologii w edukacji muzycznej oraz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii muzyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń szkolnych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji na III i IV etapie edukacyjnym (K2_U20) U02 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role zgodnie ze specyfiką funkcjonowania w muzycznym środowisku edukacyjnym; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych oraz świadomie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces (K2_U24) K01 Posiada popartą doświadczeniem, pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, w tym w działalności pedagogicznej oraz w działalności nauczyciela-artysty muzyka (K2_K05) K02 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem, wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania w muzycznym środowisku edukacyjnym (K2_K11) K03 Jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej wykazuje cechy refleksyjnego praktyka nauczyciela muzyki, zgodnie z wiedzą z zakresu psychologii muzyki (K2_K16) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Psychologia w edukacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Posługuje się terminologią służącą do opisu zjawisk psychologicznych w kontekście relacji człowieka z muzyką (K2_W18) W02 Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka w III i IV etapie edukacyjnym oraz rozumie procesy rozwoju muzycznego i uczenia się muzyki (K2_W19) W03 Posiada uporządkowaną, pogłębioną psychologiczną współczesną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania - uczenia się oraz funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie (K2_W25) U01 Ma umiejętności związane z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem psychologii w edukacji muzycznej oraz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii muzyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń szkolnych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji na III i IV etapie edukacyjnym (K2_U20) U02 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role zgodnie ze specyfiką funkcjonowania w muzycznym środowisku edukacyjnym; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych oraz świadomie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces (K2_U24) K01 Posiada popartą doświadczeniem, pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, w tym w działalności pedagogicznej oraz w działalności nauczyciela-artysty muzyka (K2_K05) K02 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem, wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania w muzycznym środowisku edukacyjnym (K2_K11) K03 Jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej wykazuje cechy refleksyjnego praktyka nauczyciela muzyki, zgodnie z wiedzą z zakresu psychologii muzyki (K2_K16) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Psychologia w edukacji |
|
Bilans pracy studenta: | 2 ECTS = 50 godzin 30h wykładu 20h pracy własnej studenta, w tym: - samodzielna analiza literatury - przygotowanie do zaliczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Posługuje się terminologią służącą do opisu zjawisk psychologicznych w kontekście relacji człowieka z muzyką (K2_W18) W02 Zna szczegółowe cechy rozwoju dziecka w III i IV etapie edukacyjnym oraz rozumie procesy rozwoju muzycznego i uczenia się muzyki (K2_W19) W03 Posiada uporządkowaną, pogłębioną psychologiczną współczesną wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania - uczenia się oraz funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie (K2_W25) U01 Ma umiejętności związane z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem psychologii w edukacji muzycznej oraz potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii muzyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń szkolnych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji na III i IV etapie edukacyjnym (K2_U20) U02 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role zgodnie ze specyfiką funkcjonowania w muzycznym środowisku edukacyjnym; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych oraz świadomie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces (K2_U24) K01 Posiada popartą doświadczeniem, pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, w tym w działalności pedagogicznej oraz w działalności nauczyciela-artysty muzyka (K2_K05) K02 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem, wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania w muzycznym środowisku edukacyjnym (K2_K11) K03 Jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej wykazuje cechy refleksyjnego praktyka nauczyciela muzyki, zgodnie z wiedzą z zakresu psychologii muzyki (K2_K16) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Psychologia w edukacji |
|
Bilans pracy studenta: | 2 ECTS = 50 godzin 30h wykładu 20h pracy własnej studenta, w tym: - samodzielna analiza literatury - przygotowanie do zaliczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.