Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rytmika z metodyką

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-EA12RZM-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rytmika z metodyką
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Konopka
Prowadzący grup: Anna Konopka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Anna Konopka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01Posiada ogólną znajomość literatury muzycznej dotyczącej ruchu przy muzyce (wybór znajduje się w proponowanej literaturze przedmiotu)

W11Zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze w stopniu podstawowym, które można wykorzystać i zrealizować w szkolnictwie podstawowym

Umiejętności

U10Posiada znajomość i umiejętność wykonania reprezentatywnego repertuaru związanego z praktykami pedagogicznymi realizowanymi w przedszkolu, szkole podstawowej - klasach I-III

U13Potrafi identyfikować problemy emisji głosu/techniki ruchu oraz aplikować odpowiednie ćwiczenia stosowane w podręcznikach m. in.Urszuli Smoczyńskiej-Nachtman

U14Potrafi doskonalić własny warsztat ruchowy poprzez samodzielną pracę korzystając z internetowych pomocy dydaktycznych dotyczących np. tańca

Kompetencje społeczne

K13Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role np. lidera, nauczyciela, dyrygenta

K17Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia w ramach warsztatów, sesji, sympozjów realizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: ogólna wiedza, którą student zdobył w przedszkolu, w szkole (w klasach I-III), dotycząca umuzykalnienia i ruchu przy muzyce.

Powiązania z innymi przedmiotami: śpiew, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, gra na instrumentach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Anna Konopka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01Posiada ogólną znajomość literatury muzycznej dotyczącej ruchu przy muzyce (wybór znajduje się w proponowanej literaturze przedmiotu)

W11Zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze w stopniu podstawowym, które można wykorzystać i zrealizować w szkolnictwie podstawowym

Umiejętności

U10Posiada znajomość i umiejętność wykonania reprezentatywnego repertuaru związanego z praktykami pedagogicznymi realizowanymi w przedszkolu, szkole podstawowej - klasach I-III

U13Potrafi identyfikować problemy emisji głosu/techniki ruchu oraz aplikować odpowiednie ćwiczenia stosowane w podręcznikach m. in. Urszuli Smoczyńskiej-Nachtman

U14Potrafi doskonalić własny warsztat ruchowy poprzez samodzielną pracę korzystając z internetowych pomocy dydaktycznych dotyczących np. tańca

Kompetencje społeczne

K13Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role np. lidera, nauczyciela, dyrygenta

K17Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia w ramach warsztatów, sesji, sympozjów realizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: ogólna wiedza, którą student zdobył w przedszkolu, w szkole (w klasach I-III), dotycząca umuzykalnienia i ruchu przy muzyce.

Powiązania z innymi przedmiotami: śpiew, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, gra na instrumentach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Anna Konopka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01Posiada ogólną znajomość literatury muzycznej dotyczącej ruchu przy muzyce (wybór znajduje się w proponowanej literaturze przedmiotu)

W11Zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze w stopniu podstawowym, które można wykorzystać i zrealizować w szkolnictwie podstawowym

Umiejętności

U10Posiada znajomość i umiejętność wykonania reprezentatywnego repertuaru związanego z praktykami pedagogicznymi realizowanymi w przedszkolu, szkole podstawowej - klasach I-III

U13Potrafi identyfikować problemy emisji głosu/techniki ruchu oraz aplikować odpowiednie ćwiczenia stosowane w podręcznikach m. in. Urszuli Smoczyńskiej-Nachtman

U14Potrafi doskonalić własny warsztat ruchowy poprzez samodzielną pracę korzystając z internetowych pomocy dydaktycznych dotyczących np. tańca

Kompetencje społeczne

K13Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role np. lidera, nauczyciela, dyrygenta

K17Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia w ramach warsztatów, sesji, sympozjów realizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: ogólna wiedza, którą student zdobył w przedszkolu, w szkole (w klasach I-III), dotycząca umuzykalnienia i ruchu przy muzyce.

Powiązania z innymi przedmiotami: śpiew, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, gra na instrumentach.

Bilans pracy studenta:

4 ECTS dla zajęć w semestr I i II = ok 100 h

w tym:

semestr I - 15 wykładów + 30 ćwiczeń + 10 h praca własna studenta (wymagania podane z wykładu i ćwiczeń na semestr I)

semestr II - 3o ćwiczeń + 15 h praca własna studenta (przygotowanie programu rytmicznego na egzamin)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Anna Konopka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01Posiada ogólną znajomość literatury muzycznej dotyczącej ruchu przy muzyce (wybór znajduje się w proponowanej literaturze przedmiotu)

W11Zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze w stopniu podstawowym, które można wykorzystać i zrealizować w szkolnictwie podstawowym

Umiejętności

U10Posiada znajomość i umiejętność wykonania reprezentatywnego repertuaru związanego z praktykami pedagogicznymi realizowanymi w przedszkolu, szkole podstawowej - klasach I-III

U13Potrafi identyfikować problemy emisji głosu/techniki ruchu oraz aplikować odpowiednie ćwiczenia stosowane w podręcznikach m. in. Urszuli Smoczyńskiej-Nachtman

U14Potrafi doskonalić własny warsztat ruchowy poprzez samodzielną pracę korzystając z internetowych pomocy dydaktycznych dotyczących np. tańca

Kompetencje społeczne

K13Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role np. lidera, nauczyciela, dyrygenta

K17Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia w ramach warsztatów, sesji, sympozjów realizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: ogólna wiedza, którą student zdobył w przedszkolu, w szkole (w klasach I-III), dotycząca umuzykalnienia i ruchu przy muzyce.

Powiązania z innymi przedmiotami: śpiew, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, gra na instrumentach.

Bilans pracy studenta:

4 ECTS dla zajęć w semestr I i II = ok 100 h

w tym:

semestr I - 15 wykładów + 30 ćwiczeń + 10 h praca własna studenta (wymagania podane z wykładu i ćwiczeń na semestr I)

semestr II - 3o ćwiczeń + 15 h praca własna studenta (przygotowanie programu rytmicznego na egzamin)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Anna Konopka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W01Posiada ogólną znajomość literatury muzycznej dotyczącej ruchu przy muzyce (wybór znajduje się w proponowanej literaturze przedmiotu)

W11Zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze w stopniu podstawowym, które można wykorzystać i zrealizować w szkolnictwie podstawowym

Umiejętności

U10Posiada znajomość i umiejętność wykonania reprezentatywnego repertuaru związanego z praktykami pedagogicznymi realizowanymi w przedszkolu, szkole podstawowej - klasach I-III

U13Potrafi identyfikować problemy emisji głosu/techniki ruchu oraz aplikować odpowiednie ćwiczenia stosowane w podręcznikach m. in. Urszuli Smoczyńskiej-Nachtman

U14Potrafi doskonalić własny warsztat ruchowy poprzez samodzielną pracę korzystając z internetowych pomocy dydaktycznych dotyczących np. tańca

Kompetencje społeczne

K13Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role np. lidera, nauczyciela, dyrygenta

K17Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ich doskonalenia w ramach warsztatów, sesji, sympozjów realizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: ogólna wiedza, którą student zdobył w przedszkolu, w szkole (w klasach I-III), dotycząca umuzykalnienia i ruchu przy muzyce.

Powiązania z innymi przedmiotami: śpiew, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, gra na instrumentach.

Bilans pracy studenta:

4 ECTS dla zajęć w semestr I i II = ok 100 h

w tym:

semestr I - 15 wykładów + 30 ćwiczeń + 10 h praca własna studenta (wymagania podane z wykładu i ćwiczeń na semestr I)

semestr II - 3o ćwiczeń + 15 h praca własna studenta (przygotowanie programu rytmicznego na egzamin)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)