Metodyka muzyki w nauczaniu przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-EA23MMWNP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka muzyki w nauczaniu przedszkolnym |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W04Zna repertuar muzyczny stanowiący podstawę kształcenia muzycznego na I etapie nauczania zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego (K1_W04) W16Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych oraz wychowawczych do pracy, w których uzyskuje przygotowanie w ramach 30 godzin praktyk pedagogicznych (K1_W16) W18Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych realizowanych w przedszkole z wykorzystaniem metody B. Strauss, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym (K1_W18) W20Zna szczegółowe cechy rozwoju psychicznego, fizycznego oraz muzycznego dziecka w I etapie edukacyjnym (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) (K1_W20) W22Posiada wiedzę z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu, którą doskonali w ramach praktyk pedagogicznych (K1_W22) W26Posiada wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność oraz postawy prospołeczne i poczucie odpowiedzialności związane z zawodem nauczyciela XXI wieku na szczeblu przedszkolnym (K1_W26) Umiejętności U18Wykorzystuje instrumenty Orffa, wybrane instrumenty perkusyjne w pracy dydaktycznej (K1-U18) U30Wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas realizowania praktyk pedagogicznych w celu prognozowania zachowań dziecka w określonych sytuacjach w konkretnej grupie wiekowej na terenie przedszkola (K1_U30) U32Potrafi ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody wykorzystywane i wprowadzane przez wiek XXI, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I etapie edukacyjnym (K1_U32) U33Potrafi zaprojektować i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I etapie edukacyjnym (piosenki, gra na instrumencie, inscenizacje z wykorzystaniem przykładów muzycznych itd.) (K1_U33) Kompetencje społeczne K21Doskonali kompetencje pedagogiczne korzystając ze źródeł internetowych i najnowszych multimediów we własnym zakresie (K1_K21) K25Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania przedszkolaków na I etapie edukacyjnym (K1_K25) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki:zakres muzyki ze szkolnictwa ogólnokształcącego oraz z I roku edukacji muzycznej. Powiązania z innymi przedmiotami: emisja głosu, zespół wokalny, zespół instrumentalny, ekspresja muzyczno-ruchowa, taniec, propedeutyka kompozycji i aranżacji, fortepian, improwizacja fortepianowa, II instrument. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W04Zna repertuar muzyczny stanowiący podstawę kształcenia muzycznego na I etapie nauczania zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego (K1_W04) W16Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych oraz wychowawczych do pracy, w których uzyskuje przygotowanie w ramach 30 godzin praktyk pedagogicznych (K1_W16) W18Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych realizowanych w przedszkole z wykorzystaniem metody B. Strauss, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym (K1_W18) W20Zna szczegółowe cechy rozwoju psychicznego, fizycznego oraz muzycznego dziecka w I etapie edukacyjnym (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) (K1_W20) W22Posiada wiedzę z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu, którą doskonali w ramach praktyk pedagogicznych (K1_W22) W26Posiada wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność oraz postawy prospołeczne i poczucie odpowiedzialności związane z zawodem nauczyciela XXI wieku na szczeblu przedszkolnym (K1_W26) Umiejętności U18Wykorzystuje instrumenty Orffa, wybrane instrumenty perkusyjne w pracy dydaktycznej (K1-U18) U30Wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas realizowania praktyk pedagogicznych w celu prognozowania zachowań dziecka w określonych sytuacjach w konkretnej grupie wiekowej na terenie przedszkola (K1_U30) U32Potrafi ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody wykorzystywane i wprowadzane przez wiek XXI, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I etapie edukacyjnym (K1_U32) U33Potrafi zaprojektować i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I etapie edukacyjnym (piosenki, gra na instrumencie, inscenizacje z wykorzystaniem przykładów muzycznych itd.) (K1_U33) Kompetencje społeczne K21Doskonali kompetencje pedagogiczne korzystając ze źródeł internetowych i najnowszych multimediów we własnym zakresie (K1_K21) K25Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania przedszkolaków na I etapie edukacyjnym (K1_K25) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: zakres muzyki ze szkolnictwa ogólnokształcącego oraz z I roku studiów licencjackich z kierunku: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Powiązania z innymi przedmiotami: emisja głosu, zespół wokalny, zespół instrumentalny, ekspresja muzyczno-ruchowa, taniec, propedeutyka kompozycji i aranżacji, fortepian, improwizacja fortepianowa, II instrument. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.