Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka muzyki w nauczaniu przedszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-EA23MMWNP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka muzyki w nauczaniu przedszkolnym
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Beata Kamińska-Kłos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W04Zna repertuar muzyczny stanowiący podstawę kształcenia muzycznego na I etapie nauczania zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego (K1_W04)

W16Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych oraz wychowawczych do pracy, w których uzyskuje przygotowanie w ramach 30 godzin praktyk pedagogicznych (K1_W16)

W18Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych realizowanych w przedszkole z wykorzystaniem metody B. Strauss, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym (K1_W18)

W20Zna szczegółowe cechy rozwoju psychicznego, fizycznego oraz muzycznego dziecka w I etapie edukacyjnym (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) (K1_W20)

W22Posiada wiedzę z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu, którą doskonali w ramach praktyk pedagogicznych (K1_W22)

W26Posiada wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność oraz postawy prospołeczne i poczucie odpowiedzialności związane z zawodem nauczyciela XXI wieku na szczeblu przedszkolnym (K1_W26)

Umiejętności

U18Wykorzystuje instrumenty Orffa, wybrane instrumenty perkusyjne w pracy dydaktycznej (K1-U18)

U30Wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas realizowania praktyk pedagogicznych w celu prognozowania zachowań dziecka w określonych sytuacjach w konkretnej grupie wiekowej na terenie przedszkola (K1_U30)

U32Potrafi ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody wykorzystywane i wprowadzane przez wiek XXI, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I etapie edukacyjnym (K1_U32)

U33Potrafi zaprojektować i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I etapie edukacyjnym (piosenki, gra na instrumencie, inscenizacje z wykorzystaniem przykładów muzycznych itd.) (K1_U33)

Kompetencje społeczne

K21Doskonali kompetencje pedagogiczne korzystając ze źródeł internetowych i najnowszych multimediów we własnym zakresie (K1_K21)

K25Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania przedszkolaków na I etapie edukacyjnym (K1_K25)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki:zakres muzyki ze szkolnictwa ogólnokształcącego oraz z I roku edukacji muzycznej.

Powiązania z innymi przedmiotami: emisja głosu, zespół wokalny, zespół instrumentalny, ekspresja muzyczno-ruchowa, taniec, propedeutyka kompozycji i aranżacji, fortepian, improwizacja fortepianowa, II instrument.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kamińska-Kłos
Prowadzący grup: Beata Kamińska-Kłos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

W04Zna repertuar muzyczny stanowiący podstawę kształcenia muzycznego na I etapie nauczania zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego (K1_W04)

W16Zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych oraz wychowawczych do pracy, w których uzyskuje przygotowanie w ramach 30 godzin praktyk pedagogicznych (K1_W16)

W18Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych realizowanych w przedszkole z wykorzystaniem metody B. Strauss, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym (K1_W18)

W20Zna szczegółowe cechy rozwoju psychicznego, fizycznego oraz muzycznego dziecka w I etapie edukacyjnym (ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) (K1_W20)

W22Posiada wiedzę z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu, którą doskonali w ramach praktyk pedagogicznych (K1_W22)

W26Posiada wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność oraz postawy prospołeczne i poczucie odpowiedzialności związane z zawodem nauczyciela XXI wieku na szczeblu przedszkolnym (K1_W26)

Umiejętności

U18Wykorzystuje instrumenty Orffa, wybrane instrumenty perkusyjne w pracy dydaktycznej (K1-U18)

U30Wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas realizowania praktyk pedagogicznych w celu prognozowania zachowań dziecka w określonych sytuacjach w konkretnej grupie wiekowej na terenie przedszkola (K1_U30)

U32Potrafi ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody wykorzystywane i wprowadzane przez wiek XXI, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I etapie edukacyjnym (K1_U32)

U33Potrafi zaprojektować i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I etapie edukacyjnym (piosenki, gra na instrumencie, inscenizacje z wykorzystaniem przykładów muzycznych itd.) (K1_U33)

Kompetencje społeczne

K21Doskonali kompetencje pedagogiczne korzystając ze źródeł internetowych i najnowszych multimediów we własnym zakresie (K1_K21)

K25Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania przedszkolaków na I etapie edukacyjnym (K1_K25)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: zakres muzyki ze szkolnictwa ogólnokształcącego oraz z I roku studiów licencjackich z kierunku: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej.

Powiązania z innymi przedmiotami: emisja głosu, zespół wokalny, zespół instrumentalny, ekspresja muzyczno-ruchowa, taniec, propedeutyka kompozycji i aranżacji, fortepian, improwizacja fortepianowa, II instrument.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)