Podstawy dydaktyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-EA23PD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy dydaktyki |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej: em, pzm [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kolber | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kolber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kolber | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kolber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kolber | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kolber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kolber | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kolber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia, wiedza potoczna, |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów+20 godzin pracy własnej studenta= około 50 godzin= 2 punkty ECTS praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu (patrz punkt metody i kryteria oceniania) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Karwasz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów+20 godzin pracy własnej studenta= około 50 godzin= 2 punkty ECTS praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu (patrz punkt metody i kryteria oceniania) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Karwasz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; potrafi powiązać z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza uprzednia |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów+20 godzin pracy własnej studenta= około 50 godzin= 2 punkty ECTS praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu (patrz punkt metody i kryteria oceniania) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.