Seminarium magisterskie 1100-P-OP2SM-ND
Rok akademicki 2018/19
Seminarium,
grupa nr 4
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium magisterskie 1100-P-OP2SM-ND | |||
Zajęcia |
Rok akademicki 2018/19 (2018)
(zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 1 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie | |||
Prowadzący: | Wioletta Junik | |||
Literatura: |
Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002. Kowalczuk M., Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 237–256 Lalak D., Pilch T., Strategie badawcze w pedagogice [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. V, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006, s. 1021–1028. Pilch T., Strategia badań ilościowych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 63–78. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011. Rubacha K., Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 200–218. |
|||
Zakres tematów: |
1.Prezentacje koncepcji badań własnych w grupie seminaryjnej. 2. Zasady pisarstwa naukowego w zakresie prezentowania założeń metodologicznych badań własnych. 3. Wybór terenu badań i projektowanie ich organizacji. 4. Zasady i metody przeprowadzania analizy wyników badań własnych. 5. Prezentowanie doświadczeń z przeprowadzonych badań własnych. 6. Prezentacje koncepcji analiz wyników badań własnych. 7. Prace nad wnioskami i rekomendacjami dla praktyki edukacyjnej. |
|||
Metody dydaktyczne: |
metody pracy ze źródłami, dyskusja, prezentacje ustne, prezentacje multimedialne, wykład; |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
K_W04: 3.0 – definiuje: strategie badawcze, metody badań pedagogicznych, podejścia badawcze paradygmaty badawcze stosowane w pedagogice 4.0-zna uwarunkowania stosowania strategii, metod i paradygmatów badawczych 5.0-zna ograniczenia stosowania strategii, metod i paradygmatów badawczych K_U02: 3.0 – na podstawie samodzielnej analizy literatury przedmiotu z pomocą prowadzącego dokonuje wyboru paradygmatu i podejścia badawczego, oraz metody badań w celu diagnozowania proces edukacyjnego w badaniach własnych; 4.0 - na podstawie analizy literatury przedmiotu samodzielnie dokonuje poprawnego wyboru paradygmatu i podejścia badawczego, oraz metody badań w celu diagnozowania proces edukacyjnego w badaniach własnych; 5.0- potrafi wskazać ograniczenia dla badań własnych pojawiające się na skutek dokonanego wyboru paradygmatu i podejścia badawczego, oraz metody badań w celu diagnozowania proces edukacyjnego K_U04: 3.0 – formułuje częściowo poprawną wypowiedź pisemną zawierającą teoretyczne podstawy badań własnych. 4.0 – potrafi pisemnie i ustnie sformułować logiczną wypowiedź charakteryzującą teoretyczne podstawy badań własnych. 5.0 –posługuje się swobodnie wypowiedzią pisemną i ustną przy formułowaniu logicznego uzasadnienia dla wyboru teoretycznych podstaw badań własnych i przy przedstawianiu ich charakterystyki. K_U05: 3.0-potrafi sformułować zasadniczą tezę/tezy teorii wyjaśniającej mechanizm zjawiska będącego przedmiotem badań własnych zaprezentowanej przez prowadzącego; 4.0- potrafi wyciągać wnioski płynące z tez wybranej do badań własnych teorii dla projektu badań własnych; 5.0-potrafii swobodnie operacjonalizować tezy różnych teorii wyjaśniających zjawiska edukacyjne; K_U06: 3.0 – na podstawie samodzielnej analizy literatury przedmiotu z pomocą prowadzącego formułuje przedmiot i cel badań własnych, problemy badawcze, wybiera metodę badawczą i ze wsparciem prowadzącego dokonuje ich operacjonalizacji definiując zmienne i formułując wskaźniki do ich pomiaru; 4.0 - z pomocą prowadzącego na podstawie samodzielnej analizy literatury przedmiotu formułuje przedmiot i cel badań własnych, formułuje problemy badawcze, wybiera metodę badawczą na podstawie, których samodzielnie dokonuje ich operacjonalizacji definiując zmienne i formułując wskaźniki do badania zmiennych; 5.0- na podstawie analizy literatury przedmiotu samodzielnie formułuje poprawnie założenia metodologiczne badań własnych K_K05: 3.0 - zna zasady etycznego postępowania w trakcie procesu badawczego 4.0 – potrafi uzasadniać stosowanie określonych zasad etycznych w procesie badawczym; 5.0 – samodzielnie formułuje konieczność zastosowania określonych zasad etycznych w badaniach własnych i zdaje sobie sprawę z następstw z nimi związanych; K_K06: 3.0 – rozumie znaczenie własnej odpowiedzialności za swoje działania badawcze; 4.0 – prezentuje częściową odpowiedzialność podczas realizacji badań własnych – zdarzają się błędy; 5.0 – w pełni odpowiedzialnie postępuje podczas badań własnych respektując wszystkie prawa badanych osób; Zaliczenie na podstawie przedstawionej pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.