Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [1100-PW-T35SD-SP] Semestr zimowy 2018/19
Seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [1100-PW-T35SD-SP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:30 - 11:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Joanna Szymczak
Literatura:

Brzeziński J. (2010)." Metodologia badań psychologicznych". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), "Metody badań jakościowych". Tom 1 i Tom 2. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. (2001). "Metody badawcze w naukach społecznych". Przeł. E. Hornowska. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Góralski A. (2009). (red.). "Metody badań pedagogicznych w zarysie". Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej.

Górniewicz J. (2016). "Wymiar moralny w badaniach społecznych. Zaczyn dyskusji". W: H. Kędzierska (red.), "Etyka jakościowych badań edukacyjnych – dylematy i badawcze (nie)rozstrzygnięcia". Olszyn: Wydawnictwo UWM.

Łobocki M. (2011). "Metody i techniki badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Maszke A. W. (2008). "Metody i techniki badań pedagogicznych". Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Nowak S. (2010). "Metodologia badań społecznych". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Palka S. (2006). "Metodologia, badania. Praktyka pedagogiczna". Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Pilch T., Bauman T. (2010). "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Rubacha K. (2008). "Metodologia badań nad edukacją". Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Szmidt K. J. (2009). (red.). "Metody pedagogicznych badań nad twórczością". Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej.

Żegnałek K. (2010). "Metodologia badań dla autorów prac licencjackich i magisterskich z pedagogiki". Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP: Wydawnictwo Comandor.

Literatura uzupełniająca uwzględniająca problematykę seminarium i badań własnych studenta.

Zakres tematów:

Semestr 4

Ustalenie pojęcia centralnego – zdefiniowanie badanego zjawiska; określanie dziedziny zainteresowań badawczych. Przygotowanie

mapy myśli – mind mapping

Poszukiwania literaturowe. Poszukiwania różnych stanowisk teoretycznych, paradygmatu badawczego, ustalenia odnośnie do etyki

badań, pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej

Procedura badawcza. Redagowanie części metodologicznej, formułowanie problemów badawczych, projekt narzędzia lub adaptacja.

Opracowanie koncepcji badań (wybór metody i technik ). Charakterystyka środowiska badań

Zaliczenie przedmiotu: prezentacja draftu projektu badań na forum grupy, dyskusja, komentarz do zagadnień metodologicznych.

Feedback

Semestr 5

Realizacja projektu badań w środowisku badawczym według planu. Korekta planu.

Redakcja części teoretycznej pracy. Przedstawienie stanowiska teoretycznego

Zebranie danych empirycznych

Dyskusja na forum grupy nad wybranymi problemami badawczymi. Próba konfrontacji teorii z próbą badań.

Semestr 6

Analiza i interpretacja wyników badań

Odniesienia rezultatów badawczych do literatury

Opracowanie wniosków. Aplikacje dla praktyk edukacyjnych

Zaliczenie: praca licencjacka. Streszczenie.

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe i dyskusyjne

Analiza krytyczna tekstów z dyskusją

Dyskusja i projektowanie rozwiązań

Samodzielna praca projektowa i samokształceniowa pod kierunkiem nauczyciela akademickiego z instruktażem (feedback)

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacje etapowe podczas seminarium dotyczące:

opracowania projektu metodologicznego badań własnych, poprawności sformułowań kluczowych kategorii metodologicznych,

opracowanie kluczowych kategorii –mapy myśli, redakcji rozdziału teoretycznego, empirycznego (poziom: analiza, interpretacja wyników

badań).

Odpowiednio stosuje przywołania w redagowanym tekście rozdziału z zachowaniem etyki (weryfikacja systemu antyplagiatowego)

Terminowość redakcji całości pracy. Wynik systemy antyplagiatowego. Aplikacja w systemie APD.

Zaliczenie kolejnych semestrów obejmuje:

Opracowanie projektu metodologicznego badań własnych.

Poprawność sformułowań kluczowych kategorii metodologicznych w odniesieniu do własnego projektu

Opracowanie kluczowych kategorii –mapy myśli

Redakcja rozdziału teoretycznego.

Redakcja Rozdziału empirycznego (analiza, interpretacja wyników badań)

Redakcja całości pracy. Wynik systemy antyplagiatowego. Aplikacja w systemie APD.

Przygotowanie zagadnień dyplomowych. Dyskusja na forum.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)