Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe o charakterze praktycznym/Seminarium dyplomowe o charakterze teoretycznym [1500-WF35SDPT-SP] Semestr zimowy 2018/19
Seminarium, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe o charakterze praktycznym/Seminarium dyplomowe o charakterze teoretycznym [1500-WF35SDPT-SP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 14:30 - 16:45
sala 115 - budynek C
Budynek przy ulicy Sportowej jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Oleksandr Kostyukov
Literatura:

1. Dobre obyczaje w nauce, komitet Etyki w Nauce przy Prezydium PAN, Warszawa 1994.

2. Drozdowski Z., Wybrane zagadnienia metodologii badań naukowych w zakresie kultury fizycznej, Podręczniki, nr 32, AWF, Poznań, 1987.

3. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań – do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce, 2001.

4. Jankowski K., Lenartowicz M., Metodologia badań empirycznych - podręcznik dla studentów wychowania fizycznego, AWF, Warszawa, 2007.

5. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, 2000.

6. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław, 1967

7. Ryguła I., Proces badawczy w naukach o sporcie, AWF, Katowice, 2003.

8. Siwiński W., Metody badań pedagogicznych w dziedzinie kultury fizycznej i turystyki – zarys problematyki, Seria: Podręczniki Nr 36, AWF, Poznań, 1989.

9. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Poradnik dla studentów, OWI, Kraków, 1997.

10. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa, 1995.

11. Zasady dyplomowania w Instytucie Kultury Fizycznej.

Zakres tematów:

1. Wymogi prawne uzyskania tytułu licencjata, określenia podstawowe. Zasady dyplomowania w Instytucie Kultury Fizycznej. Wprowadzenie w problematykę i cele metodologii pracy licencjackiej.

2. Prezentacja przez studentów własnych zainteresowań naukowych – dyskusja. Wybór tematu pracy (indywidualne koncepcje tematyczne) – charakterystyka, dialog.

3. Wymagania dotyczące układu pracy i redakcji pracy dyplomowej – ćwiczenia związane z pisaniem pracy (układ rozdziałów i podrozdziałów, zasady formatowanie tekstu pracy, warunki odwołań do literatury.

4. Konstruowanie indywidualnych planów pracy badawczej w odniesieniu do objętej tematyki – kryteria i etapy, metody badawcze podstawowe i pomocnicze, segregacja materiału, materiał statystyczny pierwotny i wtórny, wykorzystanie bibliografii, czasopism, periodyków.

5. Organizacja badań własnych – elementy procesu badawczego, metodyka badań, przygotowanie badań.

6. Przedstawienie przez studentów konspektu pracy (tytuł, wstęp, cele, pytania (problemy) i hipotezy, zadania, metody i materiał, literatura przedmiotu – charakterystyka, dialog, dyskusja (zaliczenie).

7. Przygotowanie rozdziałów teoretycznych pracy – omówienie, konsultacje, wskazówki grupowe i indywidualne – ocena przez promotora strony merytorycznej i poprawności języka opisu – charakterystyka, dialog, dyskusja.

8. Sprawozdania studentów z dotychczasowej realizacji planów pracy badawczej (prezentacja zebranego materiału, analiza literatury przedmiotu) – charakterystyka, dialog, dyskusja.

9. Indywidualizacja merytorycznej, metodologicznej i formalnej strony prac – charakterystyka, omówienie, dialog, dyskusja.

10. Ocena pracy licencjackiej w ujęciu całościowym: weryfikacja, dialog i dyskusja (zaliczenie).

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca słowna z wykorzystaniem środków multimedialnych (rzutnik multimedialny). Metoda problemowa.

Metody dyskusyjne.

Wykład konwersatoryjny.

Metody seminaryjne.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się zaliczeniem modułu (przedmiotu) po semestrze V - uzyskanie zaliczenia możliwe będzie po pozytywnej ocenie opracowania wyznaczonych etapów realizacji pracy.

Po semestrze VI zaliczeniem semestru jest przyjęcie pracy przez prowadzącego seminaria.

Uwagi:

brak uwag

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)