Seminarium dyplomowe [1600-EA35SD-SP]
Semestr zimowy 2018/19
Seminarium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [1600-EA35SD-SP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/19 [2018Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Kamińska-Kłos | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna wydawnicza IMPULS, Karków 2000 2. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007 3. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe (wydanie drugie poprawione i rozszerzone), Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterska. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2007 5. Brożek A., Wprowadzenie do metodologii dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa 2007 6. Frątczak J., Zarys metodologii badań pedagogicznych dla piszących prace dyplomową, EmilJan Bydgoszcz 2006 7. Frątczak J., Jak efektywnie napisać prace dyplomową. Poradnik pisarstwa naukowego dl piszącego prace dyplomowa, EmilJan, Bydgoszcz 2006 8. Frątczak J. (wybór i opracowanie), Nazewnictwo i literatura Metodologia badań pedagogicznych. Leksykon, EmilJan 9. Frątczak J., Jak efektywnie korzystać z informacji naukowej dla edukacji i pisarstwa naukowego. Poradnik dla piszących prace dyplomowe pierwszego i drugiego stopnia studiów wyższych, EmilJan Bydgoszcz 2009 10. Goriszowski W., Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Warszawa 2006 11. Pałka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Pedagogika GWP Gdańska 2010 12. Szczęsny W.W., Metodyka badań pedagogicznych i pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Praca dyplomowa oraz etapy badania naukowego 2. Terminologia i pojęcia: problem, hipoteza, zmienne, metody, techniki i narzędzia badawcze, wskaźniki. 3. Umiejętności formułowania problemów, hipotez, dobierania metod, zmiennych, wskaźników, technik i narzędzi badawczych do konkretnych tematów badawczych 4. Analiza literatury z zakresu metodologii badań 5. Etapy badań naukowych 6. Konspekt metodologiczny pracy - sporządzenie 7. Praca dyplomowa – forma pisemna |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- podająca (wykład, objaśnienie, pogadanka) - eksponująca (pokaz) - problemowa (rozwijająca twórcze myślenie muzyczne) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Stopień osiągnięcia efektów i uzyskanie zaliczenia według następujących zadań: - IV semestr – temat, plan rozdziałów, I rozdział - V/VI semestr – II i II rozdział – analiza dostępnej literatury, rozdział metodologiczny i wynikowy, wstęp, zakończenie, bibliografia, aneksy Całość pracy dyplomowej i przygotowanie pracy licencjackiej do korekty i wydruku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.