Seminarium dyplomowe [1100-PW-T24SD-SP]
Semestr letni 2019/20
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [1100-PW-T24SD-SP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 16:15 - 18:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Szymczak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Brzeziński J. (2010)." Metodologia badań psychologicznych". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), "Metody badań jakościowych". Tom 1 i Tom 2. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. (2001). "Metody badawcze w naukach społecznych". Przeł. E. Hornowska. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Góralski A. (2009). (red.). "Metody badań pedagogicznych w zarysie". Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej. Górniewicz J. (2016). "Wymiar moralny w badaniach społecznych. Zaczyn dyskusji". W: H. Kędzierska (red.), "Etyka jakościowych badań edukacyjnych – dylematy i badawcze (nie)rozstrzygnięcia". Olszyn: Wydawnictwo UWM. Łobocki M. (2011). "Metody i techniki badań pedagogicznych". Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Maszke A. W. (2008). "Metody i techniki badań pedagogicznych". Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Nowak S. (2010). "Metodologia badań społecznych". Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Palka S. (2006). "Metodologia, badania. Praktyka pedagogiczna". Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pilch T., Bauman T. (2010). "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Rubacha K. (2008). "Metodologia badań nad edukacją". Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Szmidt K. J. (2009). (red.). "Metody pedagogicznych badań nad twórczością". Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej. Żegnałek K. (2010). "Metodologia badań dla autorów prac licencjackich i magisterskich z pedagogiki". Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP: Wydawnictwo Comandor. Literatura uzupełniająca uwzględniająca problematykę seminarium i badań własnych studenta. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wybranie przedmiotu badań i sformułowanie (wstępne) tytułu pracy. 2. Zdefiniowanie problemu badawczego. 3. Wybranie metody, techniki i narzędzia badawczego adekwatnych do sformułowanego celu i problemów badawczych. 4. Przegląd i studiowanie literatury oraz raportów z badań związanych z przedmiotem badań – tworzenie planu rozdziału teoretycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody problemowe i dyskusyjne Analiza krytyczna tekstów z dyskusją Dyskusja i projektowanie rozwiązań Samodzielna praca projektowa i samokształceniowa pod kierunkiem nauczyciela akademickiego z instruktażem (feedback) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacje etapowe podczas seminarium dotyczące: opracowania projektu metodologicznego badań własnych, poprawności sformułowań kluczowych kategorii metodologicznych, opracowania kluczowych kategorii – mapy myśli, redakcji rozdziału teoretycznego i empirycznego (poziom: analiza, interpretacja wyników badań). Odpowiednie stosowanie przywołań w redagowanym tekście rozdziału z zachowaniem etyki (weryfikacja systemu antyplagiatowego). Opracowanie rozdziału metodologicznego. Opracowanie planu rozdziału teoretycznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.