Seminarium licencjackie [1000-H35SL-SP]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [1000-H35SL-SP] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Dariusz Karczewski |
Literatura: |
Podstawowa - Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1995. - Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków, 1998. - Grzybowski M., Gurzyńska-Bociek D., Wskazówki dla piszących pracę magisterską, Płock 1995. - Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2009. - Krajewski M., Piszemy prace naukowe. Vademecum dla studentów i doktorantów, Rypin 2004. - Pudło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2000. - Urban S., Ładowski W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003. - Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych (publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster), Kraków 1992. - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. Szczegółowa literatura – w zależności od wybranych tematów – ustalona ze studentami Dodatkowa Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995 - Marciszewski W. , Metody analizy tekstu naukowego, Warszawa 1981 - Niedzielska E., Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1999 |
Zakres tematów: |
1. Podstawowe problemy metodologii badań historycznych. 2. Wybór tematu pracy seminaryjnej (licencjackiej). Zdefiniowanie problemu i celów badań. 3. Zbieranie materiału: bibliografia i fiszki. 4. Analizowanie i przetwarzanie zgromadzonych materiałów. 5. Konstruowanie układu pracy (konspekt, części składowe pracy). 6. Tezy pracy wg wybranego tematu. 7. Organizacja procesu pisania (merytoryczne opracowanie tematu; cytaty; przypisy). 8. Prezentowanie fragmentów pracy na seminarium – dyskusja w zespole. 9. Praca nad kształtem (budową) pracy. 10. Komputerowe przygotowanie tekstu do druku (formatowanie tekstu). |
Metody dydaktyczne: |
- pogadanka - praca ze źródłem (analiza dokumentów, analiza materiałów źródłowych) - praca z książką - zajęcia praktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność na zajęciach - zebranie bibliografii na wybrany temat - przygotowanie konspektu pracy - napisanie pracy seminaryjnej wybranego tematu |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.