Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium licencjackie 1000-H35SL-SP
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium licencjackie 1000-H35SL-SP
Zajęcia Semestr zimowy 2020/21 (2020Z) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Dariusz Karczewski
Literatura:

Podstawowa

- Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1995.

- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków, 1998.

- Grzybowski M., Gurzyńska-Bociek D., Wskazówki dla piszących pracę magisterską, Płock 1995.

- Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2009.

- Krajewski M., Piszemy prace naukowe. Vademecum dla studentów

i doktorantów, Rypin 2004.

- Pudło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2000.

- Urban S., Ładowski W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003.

- Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych (publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster), Kraków 1992.

- Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych

i magisterskich, Warszawa 1995.

Szczegółowa literatura – w zależności od wybranych tematów – ustalona ze studentami

Dodatkowa

Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995

- Marciszewski W. , Metody analizy tekstu naukowego, Warszawa 1981

- Niedzielska E., Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1999

Zakres tematów:

1. Podstawowe problemy metodologii badań historycznych.

2. Wybór tematu pracy seminaryjnej (licencjackiej). Zdefiniowanie problemu i celów badań.

3. Zbieranie materiału: bibliografia i fiszki.

4. Analizowanie i przetwarzanie zgromadzonych materiałów.

5. Konstruowanie układu pracy (konspekt, części składowe pracy).

6. Tezy pracy wg wybranego tematu.

7. Organizacja procesu pisania (merytoryczne opracowanie tematu; cytaty; przypisy).

8. Prezentowanie fragmentów pracy na seminarium – dyskusja w zespole.

9. Praca nad kształtem (budową) pracy.

10. Komputerowe przygotowanie tekstu do druku (formatowanie tekstu).

Metody dydaktyczne:

- pogadanka

- praca ze źródłem (analiza dokumentów, analiza materiałów źródłowych)

- praca z książką

- zajęcia praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność na zajęciach

- zebranie bibliografii na wybrany temat

- przygotowanie konspektu pracy

- napisanie pracy seminaryjnej wybranego tematu

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.